Google over het optimaliseren van webverhalen voor zoekresultaten

Google geeft advies over het optimaliseren van webverhalen en het meten van hun prestaties in zoekresultaten. De nieuwste Lighting Talks-video van Google richt zich op SEO voor webverhalen en het bijhouden van hoe ze presteren in zoekmachine marketing opdrachten. Pascal Birchler, Developer Relations Engineer bij Google, leidt de zoekmachine marketing discussie door alles op te splitsen, van wat webverhalen zijn, tot het maken van webverhalen en het invoegen van advertenties in webverhalen.

SEO voor Google Web Stories

Om ervoor te zorgen dat webverhalen door Google worden gevonden en geïndexeerd, moeten ze worden geoptimaliseerd zoals elk ander stuk inhoud. Alle SEO-praktijken die van toepassing zijn op gewone webpagina’s, zijn ook van toepassing op webverhalen.

Naast het volgen van traditionele best practices voor SEO, moeten er enkele verhaal specifieke vereisten worden geïmplementeerd. Site-eigenaren moeten bijvoorbeeld metagegevens leveren, zoals een posterafbeelding en het logo van de uitgever.

Site-eigenaren kunnen ook profiteren van optionele verhaal specifieke metagegevens. Meer informatie over metadata van web artikelen is hier beschikbaar. Correct geoptimaliseerde webverhalen kunnen in Google worden weergegeven in Zoeken, Ontdekken en Afbeeldingen. In search results, the appearance of web stories can range from a single search result to a visual carousel showcasing multiple web stories.

Als mensen bijvoorbeeld zoeken naar ‘dingen om te doen in Utrecht’, toont de rasterweergave webverhalen van meerdere uitgevers. Om webverhalen in aanmerking te laten komen voor weergave op verschillende plaatsen in Google Zoeken, moeten ze aan bepaalde richtlijnen voldoen. Het belangrijkste is dat webverhalen een geldige AMP- code moeten hebben. Een geldig AMP-verhaal is er een dat aan verschillende versterkerspecificaties voldoet. Met geldige AMP-markeringen kan Google-verhalen weergeven via de AMP-cache, wat zorgt voor snelle prestaties en de beste ervaring voor gebruikers.

Om de prestaties van webverhalen in Google Zoeken en discover te meten en te verbeteren, kunnen site-eigenaren Search Console gebruiken om beter te begrijpen hoe Google de inhoud ziet. Verschillende zoekmachine marketing tools en rapporten in Search Console kunnen helpen bij het analyseren van verkeer, het oplossen van mogelijke problemen en het laten opvallen van webverhalen in de zoekresultaten van Google.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *