Wat is coachend leiderschap?

      Geen reacties op Wat is coachend leiderschap?

Coachend leiderschap is een stijl waarbij de sterke en zwakke punten en motivaties van hun teamleden worden erkend om elk individu te helpen verbeteren. Het is een van de vier belangrijkste leiderschapsstijlen die managers gebruiken om werknemers te motiveren en succes te behalen. Coachend leiderschap, gedefinieerd door Paul Hershey en Kenneth Blanchard in de jaren zestig, is heel gebruikelijk op de huidige werkplek omdat het positieve karakter de ontwikkeling van nieuwe vaardigheden bevordert, de bedrijfsdoelstellingen opnieuw bekijkt en een zelfverzekerde bedrijfscultuur bevordert. Leiders die coachen, worden vaak gezien als waardevolle mentoren.

Bepaal de aandachtsgebieden

Maak tijd vrij om met uw medewerkers om de tafel te gaan en open vragen te stellen die de details van eventuele problemen onthullen. Op deze manier ben je voorbereid op productieve coachinggesprekken. Door persoonlijk met hen te praten, begrijpt u ook hun unieke perspectieven en leert u hoe zij denken. Sommige mensen benaderen het werk bijvoorbeeld met verschillende attitudes en doelen. Als u een goed begrip heeft van verschillende persoonlijkheden, helpt dit uw strategie vorm te geven. Coachhero.nl is een partij die hierin gespecialiseerd is.

Breng lof en kritiek in evenwicht

Het is als coach belangrijk om nuttige feedback te geven, zodat medewerkers weten hoe ze zich kunnen verbeteren en wat ze moeten blijven doen. Om deze reden is het slim om een ​​kritiek te beginnen door te beschrijven wat een persoon goed deed. Als je een gesprek positief begint, begeleidt het de overgang naar opbouwende kritiek. Als u feedback geeft, moet u op een oprechte en medelevende manier spreken. U kunt nog een stap verder gaan door te vragen hoe ze het liefst erkenning krijgen. Sommige mensen vinden het niet leuk om in de schijnwerpers te staan, terwijl anderen gedijen op publieke lof.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *